Re: Skaner i rozpoznawanie textu - terra incognita

Autor: Piotr Kozłowski (siwus_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 14 Apr 1998 - 20:41:59 MET DST

On Tue, 14 Apr 1998 14:17:27 GMT, "Donatelo" <donatelo_at_friko.onet.pl>
wrote:

>1.Czy rozpoznawanie textu przez skaner jest uwarunkowane parametrami
>technicznymi tego skanera, czy też może zależy to wyłącznie od stosowanego
>oprogramowania

Każdy skaner rozpozna tekst, jeśli będziesz miał program typu OCR
Do tego celu wystarcza rozdzielczość 300 dpi.

>(jeśli tak to czy istnieje oprogramowanie które umożliwia
>odczyt pisma ręcznego).

Sam bym chciał wiedzieć, w każdym bądź razie nie spotkałem się z takim

>2.Czy są jakieś programy, które rozpoznają polski text drukowany

Recognita, Read Iris

>3.Czy skanery płaskie A4 umożliwiają skanowanie obrazu o formacie większym
>niż A4

Można skanować w częściach i potem skleić to programem graficznym.
Niektóre programy posiadają specjalne filtry do tego celu, ale nie
miałem nigdy takiej potrzeby, więc nie wiem czy dobrze spełniają swoje
zadanie

>4.Jaki skaner kupić do skanowania textu (polskiego,francuskiego i
>niemieckiego) i zdjęć portretowych do 1500 zł

Co do skanowania tekstu, to zależy to tylko od posiadanego
oprogramowania OCR. Jaki kupić - tu się nie wypowiadam, bo znam tylko
Musteki i primaxy. Obydwa przez jakiś czas męczyłem - primaxa próbuję
się pozbyć...

Pozdrowienia z Katowic

--
Piotr Kozłowski