Re: Jak chronic oczy?

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Tue 14 Apr 1998 - 16:43:53 MET DST

> Pytanie dotyczy sprawienia sobie _szklanych_okularow,
> w moim przypadku jeszcze zerowek :-) ale jak dalej
> Co sadzicie o takim sposobie ochrony? A jesli tak,
> to czy szklo powinno byc specjalne, czy moze samo
> to, ze to by bylo szklo a nie jakis plastyk wystarczy?

sa specjalne okulary polaroida do komputera. ale kosztuja tyle co dobry
filtr tegoz ;) generalnie siedzac przy wiekszosci dzisiejszych monitorow
lr po 8-10h zaczynaja mnie zdrowo bolec oczy. m.in. za to lubie
trinitrona, ze w/w efekt wystepuje u mnie przy takim monitorze dopiero po
3-4 dobach ciaglej pracy ;)

proponowalbym oczywiscie naprawde _dobry_ monitor (nie da sie tego
poprawic zadnym filtrem). filtr? mozna w sumie... we firmie mam wszedzie
polaroidy cp-uniwersal... normalnie olewalem takie rzeczy, ale pare razy
sie nabailem zapalenia spojowek po dluzszej (2-3 dni) ciaglej pracy, no i
widze ze oczuha sie jednak mecza. tak wiec monitorek i filtr to ostatnia
rzecz na ktorych bym oszczedzal - chce jeszcze pare lat popracowac w tym
zawodzie, a bez oczu troche ciezko by bylo ;)

okulary? nie wiem... zwykle szklo to niewiele wlasciwie daje... poza
dodatkowymi odblaskami, ktore przeszkaedzaja ;)

karpio