Re: Jak chronic oczy?

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Tue 14 Apr 1998 - 12:40:34 MET DST

"Harry" <misiektt_at_friko.onet.pl> wrote:
>Witam.
>Pytanie dotyczy sprawienia sobie _szklanych_okularow,
>w moim przypadku jeszcze zerowek :-) ale jak dalej
>tak dlugo bede siedzial przy komputerze to kto wie...
>Mam wprawdzie na monitorze napisane Low radiation,
>ale dodatkowa warstwa szkla miedzy ekranem i okiem
>byc moze pozwoli mi dluzej cieszyc sie dobrym
>wzrokiem.

na serio chcesz miec dobry wzrok ? to kup sobie monitor,
ktory sam z siebie ma grube szklo. sa takie, ale nie bede
wymienial nazwy (kryptoreklama:) . poza tym pracuj z mozliwie
najwyzszymi czestotliwosciami, byle monitor wytrzymal.
musisz juz sobie dobrac odpowiedni monitorek.

jak to kiedys powiedzial karpio, beda brzydkie slowa.
cyt: "hujowy monitor z dobrym filtrem, nadal bedzie
hujowym monitorem z dobrym filtrem". i to jest
niestety prawda. producenci b.dobrych monitorow, wrecz
odradzaja stosowania w nich jakichkolwiek filtrow.

>Na razie nie odczuwam zadnych dolegliwosci, ale
>moja zona czasem skarzy sie na pieczenie oczu
>po powrocie z pracy (8 h przed ekranem z filtrem,
>ale nie wiem co to za badziewie :-((( )

spytaj ja, jak jasno ma ustawiony monitor. prawdopodobnie
na maxa. pokaz jej, jak sie ustawia monitor. dla
przypomnienia. najpierw trzeba ustawic poziom czerni,
tak zeby czarne elementy byly tuz tuz przy szarym,
a nastepnie poziom bieli. przyloz do ekranu zwykla biala
kartke, i tak wyreguluj zeby najjasniejsze elementy byly
co najwyzej bardzo lekko jasniejsze od tej kartki.
obraz wydaje sie byc poczatkowo bardziej mglisty, lecz
nie jest mniej kontrastowy, niz wszelkie inne co nas otacza.

>Mysle, ze dla zdrowia jej oczu pytanie to jest
>istotne.

zadne szkla nie ochronia niczyich oczu, przed zbyt jasno
wyregulowanym monitorem.

>Co sadzicie o takim sposobie ochrony? A jesli tak,
>to czy szklo powinno byc specjalne, czy moze samo
>to, ze to by bylo szklo a nie jakis plastyk wystarczy?

szkla chronia tylko przed polem elektrostatycznym, a ono
jest czynnikiem najwiekszego "razenia". naladowane pylki
rozpedzaja sie w kierunku monitora, i okupanta klawiatury,
i rabia obydwa elementy, w szczegolnosci oczy.
tu wystarczy filtr z uziemieniem.