Re: CDROM Mesjasz??? pada i zmartwychwstaje...

Autor: Paweł Boguszewski (pmbogusz_at_1234nencki.gov.pl)
Data: Tue 14 Apr 1998 - 12:36:47 MET DST

Tomasz Holdowanski wrote:

> Witam!
> Sorki za kontrowersyjny (?) tytul, ale mam z moim cd problem
> graniczacy z metafizyka. Otoz naped przez 95% czasu zachowuje sie jak
> totalny zlom, to znaczy nie reaguje na zadna plytke - w systemie go
> widac, ale nic poza tym - read fault itepe, a raz na ok. 20
> uruchomien komputra raczy "zmartwychwstac" i chodzi jak burza. Do
> czasu wsadzenia nowej plytki. Potem znow pada. Zombie czy co?

Napisz, jaki to napęd. Jeżeli to Toshiba x12 to miałem coś podobnego.
Przyczyną był zcentrowany mechanizm obracający płytkę. Na początku
nieprzyjmował jednej na kilka a potem stopniowo mu sie pogarszało, aż do
samego końca (to znaczy do wymiany przez firmę na x24) W pierwszej fazie
pomagało kładzenie go na bokach. Jeżeli miał źle ustawinoą płytkę, to nie
mógł sie rozpędzić. Jak jest na gwarancji, to wymień, jak nie to daj
komuś, niech podłubie. Może sie uda...

--
Pozdrowionka
  Paweł Boguszewski