Bus Mastering - HELP!

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Tue 14 Apr 1998 - 12:02:32 MET DST

Mam płytę na chipsecie i430TX, konkretnie - Chaintech 5TDM2. Win95
wersja OSR2.0. Zainstalowałem sobie najpierw sterowniki Bus Master z
dyskietki od płyty, a potem ściągnąłem sobie i wgrałem patch do TX-a.
Nie mam patcha od USB. No i wszystko "w miarę" działa, czyli przez
CD-ROM (Toshiba x4 XM-5302B, secondary master) trzeba sobie troszkę
poczekać przy starcie systemu. Mam jeszcze jeden problem: mój stary
dysk - Maxtor 340MB (secondary slave) jest widziany przez system
(menedżer urządzeń go prawidłowo rozpoznaje), ale Win95 sie wiesza
przy próbie odczytu danych.
Zrobiłem wiec standardowa "akcje" z zamiana sterownika secondary IDE
na ESDI_506.PDR. W efekcie CDROM przestał działać, a na drugim kanale
jest "wykrzyknik". Zamiana na normalny sterownik BusMaster przywraca
początkową sytuację. Z Maxtora mogę czytać tylko w DOS7 (no LFN :( )
albo w trybie awaryjnym; albo w Linuxie, ale tam z kolei nie widać
mojego dużego dysku, bo jest on FAT32, a niby odpowiedni patch do
Linuxa do FAT32 nie chce sie zainstalować (ale to juz inna bajeczka).
Wiec tymaczasowo zrobilem sobie na duzym dysku mala partycje FAT16 i
jak cos przyniose na Maxtorze, to kopiuje to pod linuxem na hda/FAT16,
odlaczam Maxtora, i dopiero odpalam Win95 :)

1. Co mam zrobić, żeby dobrze wyłączyć Bus Mastering na 2. kanale?
2. Czy to, że nie mam patcha USB - w czymś przeszkadza?
3. Gdzie w miarę blisko jest do ściągnięcia w/w patch?

4. Czy fakt, że Matrox i Maxtor mają takie same literki, to dziwny
zbieg okoliczności? ;)
5. Ile lat ma córka kapitana? :)

Pozdrawiam,

Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
Poprawianie Win95 i inne formy rozrywki:
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/