Re: Problem z uruchomieniem komputera

Autor: Bartek Pietrzyk (chocim_at_ceti.com.pl)
Data: Mon 13 Apr 1998 - 22:26:19 MET DST

Jerzy Orzeszek wrote in message <352DB980.9A849AEE_at_univcomp.waw.pl>...
>Mam płytę Asusa Atx-ową TX97 i dysk WDC3200L.
>Po kilkukrotnym włączaniu i wyłączaniu komputera dysk wreszcie
>rusza
/ciach/

Sprawdź kabelki do twardego dysku (po pierwsze zasilanie - to bywa przyczyną
takich numerów). Może być poluzowane albo samo podłączenie zasilania do HDD
albo np. wtyczka w rozgałęziaczu (jeżeli masz takowy w kompie). Sprawdź też
ew. wstęgę sygnałową (choć to, że dysk rusza dopiero po n-tym starcie
mogłoby raczej sugerować problem z zasilaniem).

Żeby sprawdzić samo wyprowadzenie zasilania, zamień kabelki zasilające HDD i
CD-ROM. Jeżeli problem wystąpi z CD, to... już wiesz.

Jeżeli wszystko z zasilaniem jest OK,spróbuj może podpiąć CD-ROM na
Secondary Master/Primary Slave (przy Secondary Master pamiętaj o innych
ustawieniach CD - zworki, a przy Primary Slave o odpowiednich ustawieniach
dysku i CD). Nie sądzę, żeby tego typu manewr miał coś zmienić, ale z
kontrolerami IDE dzieją się czasem dziwne rzeczy...

Pozdrawiam,
Bartek Pietrzyk
chocim_at_ceti.com.pl