Re: NAPIECIE

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 13 Apr 1998 - 13:06:42 MET DST

Sun, 12 Apr 1998 21:02:24 +0200, Bartek <synchro_at_kki.net.pl> piszesz:

>Mam jeszcze 1 pytanie...
>Na 240Mhz wiesza sie co 5 minut...
>Na 250 i 266 nie chce odpalic...
>Podejrzewam wiec , ze zamiast P233MMX dostalem 166MMX pchnietego na 233
>Musze jeszcze tylko wiedziec od kiedy Intel wprowadzil blokade na swoje
>procki
>uniemozliwiajaca ich podkrecenie.Ja swojego kupilem pod koniec listopada
>`97.

Podobno Intel wprowadzal blokady miedzy 27 a 40 tygodniem 97. Tak czy
innaczej Twoj procesor nie ma blokady jezeli chodzi na 233MHz.

To ze nie dziala na innych czestotliwosciach moze byc spowodowane
ograniczeniami plyty glownej (cache, ram), twardego dysku, VGA a nawet
karty dzwiekowej na ISA. Mozesz to sprawdzic puszczajac komputer na
208 = 2.5*83 i 225 = 3*75. Zacznij od ustawienia mozliwie dlugiego
dostepu do pamieci, wylacz roznego typu "Turbo" w opcjach biosu, dyski
twarde w tryb PIO 0, sprobuj usunac zbedne karty (modem, dzwiek, siec)
itp.

Jezeli komputer chodzi stabilnie na 75MHz czy 83MHz przy nizszych
dzielnikach, to o ewentualne niepowodzenia przy 250/262 mozna winic
procesor. W tym wypadku mozesz sprobowac napiecia 2.9V (podobno Intel
chodzi tez na 3.2, ale to juz przekroczenie specyfikacji i tego nie
doradzam) i dobrego duzego radiatora, koniecznie z pasta przewodzaca
cieplo.

W ostatecznosci warto porownac predkosc pracy przy 208, 225 i 233 MHz,
tylko nie przy uzyciu testow, ale przy pomocy oprogramowania, ktore
najczesciej uzywasz, i wybrac te ustawienie, ktore dziala najlepiej.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)