Re: voodoo 2

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Mon 13 Apr 1998 - 11:00:52 MET DST

On 12 Apr 1998 15:36:54 +0200, s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl (Marek
Oberman) wrote:

>Tak pII233 tanieje wchodzi pII400 za 50 baniek.
>Producenci gier wypuszczaja Quake`a III ,
>ktory pojdzie w minimalnej konfiguracji
>pII300 i z voodooII. Wiec te tansze pII233
>mozna sobie w buty wsadzic.

normalne jest, że to właśnie sami odbiorcy nakręcają tą machinę
nieustannej walki o coś nowego i szybszego (ale tu niekoniecznie) na
rynku.
poza tym duże wymagania stwarzają dziś producenci gier komputerowych,
no bo przecież nie wierzę, żeby taki powiedzmy kuake2 dało się
uruchomić na 486dx2 w 640x480x16 z 30fps-ami z jednoczesnym
wygładzaniem itd. chyba, że byłby napisany w 100% w asemblerze.
zgadzam się z tym, że do większości programów typu biurowe itd
wystarczy taki pentium100, a i to jest aż za dużo, ale nie czarujmy
się - rynek gier komputerowch to wszystko nakręca.
weżmy takie voodoo1. przecież ten chip (a właściwie chipy), a co za
tym idzie wszystkie karty oparte na nim powstały właśnie tylko z tego
względu że było takie zapotrzebowanie i już. i jego jedynym
przeznaczeniem jest właśnie szybsze i efektowniejsze giercowanie.

>Tak w rzeczywistosci to nic nie tanieje, bo
>co spadna ceny na starsze produkty to
>wzrastaja wymagania programow i gier i
>w rzeczywistosci musimy co pol roku wymieniac
>sprzet (oczywiscie ci co chca miec maksymalne
>osiagi)

jak kogoś stać na wymianę komputera co pół roku...
ale to jest dla totalnych maniaków, którzy gonią za nowiściami
hardware'owymi tylko dla tego, żeby mieć lepszy od kumpa z
naprzeciwka. ale już dobrze i najbardziej wydajnie dla takiej
konfiguracji wszystko skonfigurować to już jest problem, najważniejsze
jest, że winda chodzi.

za jakieś pół roku PII będzie kosztował tyle samo co MMX (który już
nie jest produkowany, poza chyba 233MHz). z MMX-em będzie taka sama
sytuacja jak z dzisiejszymi PI, które to można dostać jedynie z
drugiej ręki i z reguły drożej.
miałem na myśli właśnie ten moment jako najbardziej odpowiedni na
kupno PII.

>Tym nieoptymistycznym akcentem

dlaczego nieoptymistycznym. przecież powinniśmy się cieszyc, że
producenci hardware'u serwują nam takie nowości.

                     pozdrowionka...
                              email: piotr_ta_at_friko2.onet.pl