Re: Monitory 15"

Autor: Jarek Andrzejewski (jareka_at_dawid.com.pl)
Data: Sun 12 Apr 1998 - 22:57:09 MET DST

>sync? Przecież to
>Różni się, bo częstotliwość odświeżania równą częstotliwości
>odchylania pionowego można uzyskać tylko przy niskich
>rozdzielczościach.
> A teraz sposób na obliczenie częstotliwości odświeżania z
>parametrów monitora dla danej rozdzielczości :
>H sync / V
>= ----------------------------------
>
>1.05
>
>gdzie:
>f - częstotliwość odświeżania [Hz],
>H sync - częstotliwość odchylania poziomego [Hz],
> [...]
Eeee, coś mi się widzi, że nie wiesz jak działa TV i monitor.
Czy ten wzór to f=(Hsync/V)/1,05 (swoją drogą usenet to nie edytor równań :-)?
Jeśli podzielisz częstotliwość synchronizacji poziomej przez liczbę wszystkich linii:
600 widocznych i ileś tam (może i 5%) których nie widać, bo plamka jest wygaszana
podczas t.zw. powrotu pionowego.

Cały obraz jest wyświetlany _dokładnie_ tyle razy, jaka jest częstotliwość
synchronizacji pionowej.
Róznica jest tylko przy t.zw. przeplocie. Wtedy cały obraz jest rysowany przy pomocy
dwóch półobrazów, więc odświeżany jest z częstotliwością równą połowie częstotliwości
synchronizacji pionowej.

Mam nadzieję, że wyjaśniłem.

-
Jarek Andrzejewski
* nie odpowiadam na anonimowe listy prywatne *