Re: Problem z CD-Rom'em Toshiby x24

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Sun 12 Apr 1998 - 14:18:48 MET DST

On Fri, 10 Apr 1998 22:03:55 GMT, jfiok_at_kki.net.pl (Jacek Fiok) wrote:

>Co do tych roznic w cenie, to IMHO nie sa one teraz az tak duze, zeby
>oszczedzac pare zlotych na wolniejszym dysku.

kiedy ja kupowałem seagate'a quantumy były o 100PLN droższe. i tu
można by było znowu polemizować, co wybrać za tą samą cene. czy
quantuma3.2, czy seagate'a4.3.

>Silniejszy procesor nie ma zbyt wiele do szybkosci dysku.
>UDMA - patrz thread Karpia, twierdzi on, ze rowniez niewiele.

kumplowi po zmianie procesora z IP100 na IP200MMX transfer wzrósł z
3.7 na 4MB/s. pewnie, że to jest praktycznie różnica nie do zauważenia
w normalnej pracy, ale jaka to radocha jak twardziel przyspieszy,
nawet te 300kilo. ;-)

>I tak w sumie: 25% szybciej dla Caviara - to chyba nie tak źle?
>'Dopłacone' 50zł szybko sie zwróci w czasie ladowania Quake'a :)

różnica była dużo większa.

>BTW: Jaki mozecie mi polecic program, ktory mi zmierzy szybkosc dysku
>w PIO4 i UDMA/33? Czy moge sie wreszcie dowiedziec, ile zysku jest z
>tego UDMA, jak juz sie je zainstaluje? 2%? 5%? 50%?

niedawno (ale chyba już tego nie będzie na serwerze) ciągnęła się
dyskusja na temat szybkości dysków twardych pracujących w UDMA, a tych
bez UDMA. z tego co można było się dowiedzieć od ludzi to przy
podpięciu takiego dysku do płyty obsługującej UDMA wzrost szybkości
był raczej niewielki - pierwsze dwie cyfry podane przez Ciebie.

>AFAIK juz wcale nie tak drogo. No i ta ostatnia seria, DTTA, wyglada
>ladnie... szkoda, ze jeszcze nigdy nie widzialem dysku IBM w akcji...
>a moze ktos z Was bylby tak mily i podeslal mi wyniki swojego IBM (z
>zaznaczeniem, na jakiej konfiguracji i czym mierzone)?

ja też chcę dokładne wyniki.

>Jezeli zalozysz, ze dzieki dobrej plycie mozesz uzyskac jakby jeden
>'szczebelek' w procesorach (np. ip200mmx na szybkiej plycie = ip233mmx
>na wolnej), to kupno porzadnej plyty moze sie chyba oplacic, prawda?

tak. ale porządnej nie znaczy zawsze markowej i drogiej. często za
mniejsze pieniadze można dostać bardzo fajne płyty. np. chaintech.
z tego co słyszałem od mojego kolesia to bardzo on sobie chwali tą
płytkę. oczywiście, że nie jest to najtańsza propozycja, ale wiadome
jest, że prawie wszystkie płyty z tych tańszych nie są już tak dobre.

>zwlaszcza, ze z marka plyty dostajesz lepsza stabilnosc i czesto rozne
>'bajery' typu bezzworkowosc (mnie tam sie podoba, jak przychodzi koles
>z Seagatem i musze zwalniac magistrale do 66, to szybciutko wchodze do
>BIOS-u i juz :) ), pomiar temperatury itp.

to pewno koleś ma jakiegoś starego seagate'a?

>Uff.... pozdrowienia i wesolych swiat!

także pozdrówka, i także dla wszystkich z grupy.

                     pozdrowionka...
                              email: piotr_ta_at_friko2.onet.pl