Re: aver tv-phone

Autor: Marek Oberman (s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl)
Data: Fri 10 Apr 1998 - 20:26:31 MET DST

From: Marcin Skura <xxxmskura_at_friko2.onet.pl>
To: Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>
Date: Friday, April 10, 1998 1:59 PM
Subject: Re: aver tv-phone

W dniu Thu, 09 Apr 1998 09:38:58 +0200, Dariusz Moszynski
<mosiek_at_mailbox.tuniv.szczecin.pl> napisał:

>Ale jakość obrazu?
>Na jakim czipsecie, PCI? Jak łapie klatki?

Jest tak, chcialem kupic karte tv, mialem
wybierac pomiedzy AVer Capture (to samo co
AVer TV, ale bez oprogramowania do konferencji
i-netowych i mikrofonu, do Capture`a jednak
wystarczy sciagnac program do konferencji i
jest to samo a o 150 PLN taniej, same karty
nie roznia sie niczym (nie wiem czy przypadkiem
avertv nie ma radiam, jednak to mnie nie interesowalo)
Druga karta jaka bylem zainteresowany byl ZOLTRIX.
Udalo mi sie przed kupnem wypozyczyc obie karty
do przetestowania i oto co zauwazylem:
-aver lepiej dokonuje autoscaningu, mniej przepuszcza
a wlasciwie u mnie przy kablu Aster City nie przpuscil
zadnego programu.
-jakosc obrazu ciut lepsza w AVerze i plynniejsze
skalowanie wielkosci okienka.
-W Zoltrixie po podlaczeniu dodatkowych telewizorow
(inne pokoje) przez rozgaleziacz jakosc obrazu sie
pogorszyla, natomiast w averze nie zauwazylem zmian.
-obie karty obciazaja system niezauwazalnie. (mozna
grzebac zarowno w grafice jak i biurczyc w wordzie
i nie zauwaza sie zadnych roznic w szybkosci dzialania
wykorzystywanych aplikacji)
-co do zapisu plikow *.avi to w zasadzie obie karty
robia to "srednio". tzn. nie mozna oczywiscie oczekiwac
cudow od karty za +-450zl. Przy ustawieniu wielkosci
obrazu na max w zasadzie nie mozna mowic o plynnosci
nagranej sekwencji. Przy srednim kadrze jest juz niezle,
przy malym b. plynnie. Ogolnie do zabawy (i-netu) jak w sam
raz.
- co do zrzutow obrazow statycznych to AVer bije Zoltrixa na
glowe, moze nie pod wzgledem jakosci zrzutow, ale wygody.
Poniewaz AVer __MA PILOTA__ ogladajac dowolny program/film
mozna nacisnac przycisk FREEZE i nastepnie CAPTURE i mamy
zrzucony plik o nazwie skladajacej sie z bierzacej daty i
godziny w ktorej obrazek zostal zrzucony. W Zoltku trza
machac mysza i przez caly film siedziec z nochalem w monitorze.

Podsumowujac, moim zdaniem AVer jest troche lepszy jesli
idzie o jakosc obrazu (szczegolnie jesli mamy podpiete
ze 2 inne telewizory) Ponadto AVer ma pilota, i jesli karta
bedzie wykorzystywana jako tv w pokoju to Zoltrix jest
raczej niewygodny.
Czujnik podczerwieni mozna umiescic w dowolnum miejscu,
nie ma zadnych problemow ze sterowaniem z kilku metrow.
Obie karyty maja podglad na kilkanascie programow.
AVer ma ciekawy programik, umozliwiajacy zaprogramowanie
wlaczania sie tv w dowolnym dniu i o dowolnym czasie na
wybranej stacji.

To tyle reklamy, ogolnie polecam karte TV
naprawde fajna sprawa, szczegolnie jak
sie ma tv za plecami i przy pracy trza
sie co chwila obracac i wyginac :))
a tak okienko w rogu i mamy kontrole
nad calym swiatem :))))

Pozdrowionka i Mokrego Jaja
Marek

/---------- Marek Oberman ------ Warsaw Poland ----------\
            e-mail: s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl
               WWW: http://www.pesk.org.pl
          Strony o niekompetencji firm, polityce,
              ochronie srodowiska i ekonomii
\-***Strona miesiaca marca`98 wg redakcji WEB Kuriera***-/