Re: Problem z CD-Rom'em Toshiby x24

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Fri 10 Apr 1998 - 17:30:30 MET DST

Jacek Fiok <jfiok_at_kki.net.pl> napisał(a) w artykule
<3530bb83.3195570_at_news.man.lublin.pl>...
> Dnia 8 Apr 1998 11:41:14 GMT, "Tałajczyk Piotr"
> <piotr_ta_at_friko2.onet.pl> napisał:
[...]
> Co do Seagate'a, to np. takie 1.7GB [ UDMA ;-) ] dzialaja jak moj
> ponad dwuletni Caviar 2850; nie chodza na 83MHz (sprawdzilem to na 1.2
> i 1.7G); i jeszcze do tego niektore serie 'nie lubia' TX-a.
> Pomijam przy ocenie fakt, iz do tej pory padly mi juz 2 Seagate'y i
> zaden Caviar.

ale takie seagate'y to można już dostać jedynie z drugiej ręki (chodzi mi o
te nikompatybilne z TX-em). wszystkie nowe chodzą już jak trzeba. nawet
zrezygnowano z nalepki TX-tested.
co do padów to jest to różnie. z tego co się czyta na grupie to ludzie mają
częściej problemy właśnie z Caviarami niż Seagatem.
to, że padły Ci dwa Seagate'y świadczy o Twoim dużym pechu.
i nie rozumiem co znaczy, że seagate'y 1,7 działają jak twój dwuletni
Caviar850? czy chodziło Ci o wydajność?
na dysku 3.2Gb mam 4MB/s i czas 14. wiem, że nie jest to żadna rewelacja, ale
jeżeli weźmie się pod uwagę cenę jaką za niego dałem...
za cenę 3.2_GB Segagare'a mogłem mieć 2.5GB Cariara, o szybszym transferze i
czasie dostępu. wybrałem to pierwsze bo 700 MB nie leży na ulicy. przyda się
chociażby na dodatkową partychę dla linuxa.
na dysku 2.5GB Caviara, na płycie UDMA (choć to nie gra aż takiej roli) z
procesorem silniejszym od mojego ma 5MB/s i czas dostępu szybszy o 3ms.
jeżeli komuś aż tak bardzo zależy na szybkości to niech kupuje dyski IBM-a z
serii DHEA, które to oferują rewelacyjne osiągi, ale także słono kosztują.

> Co do VXPro, to mam do niego tyle, ze ip166mmx na nim dziala nieco
> wolniej w Quake'u,

ile, 1-2 fps-y?

--
                     pozdrowionka...