Re: Falowanie obrazu

Autor: Majcy (majcy01_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 10 Apr 1998 - 14:55:53 MET DST

Andrzej Bursztynski napisał(a) w wiadomości: ...
>Grzegorz Szysz/lo wrote:
[...]
>Jeśli się przedostaje, to nawet dobrze, gorzej że napięcie 250V
>- zaraz się monitor spali... Ja bym raczej stawiał na złe ekranowanie i
>zakłócenia zewnętrzne, może wystarczy postawić monitor w innym miejscu
>bo np. stoi obok kolumn głośnikowych?

Monitor stoi koło kolumn niekomputerowych, ale czemu obraz faluje tylko w
pewnych częstotliwościach odświeżania. Kolumny są tak ustawione, że nie
zakłócają barw i nie zakrzywiają obrazu.
Przełączenie monitora pod inne gniazdo zasilania też nie pomaga.
Ciekawe jest to, że:
- w 1024x768 i 70Hz najpierw falowanie jest zauważalne na brzegach
wyświetlacza OSD (czy jak to się tam nazywa), dopiero po jakimś czasie
przenosi się to na cały obraz.
- w 1024x768 i 75Hz obraz w ogóle nie faluje (OSD tak)
- w 800x600 i 85Hz falowanie jest widoczne na elementach pulpitu W95, a na
OSD nie.
Siła całego zjawiska jest zmienna w czasie. Raz obraz faluje mocniej, raz
słabiej. Czasem w ogóle zanika.
Jakieś pomysły ? Może to wina karty ? S3 Trio 64V+ to nie jest szczyt
techniki. Czy jest w stanie jakieś urządzenie wew. komputera interferować w
pewnych tylko częstotliwościach z k.graficzną ?. Mam zintegrowaną z płytą k.
muzyczną i modem.

Pozdrowienia
Majcy