Re: Pentium MMX w starych plytach

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Fri 10 Apr 1998 - 14:41:33 MET DST

Grzegorz Szysz/lo wrote:

> Pytanie do ludzi ktorzy skladaja sprzet.
> Mam stara plyte glowna, nic na niej nie pisze ze jest zgodna z MMX.
> ale moge ustawic mnoznik 3x, oraz zegarek 66, oraz napiecie 2,8V .
> czy to wystarczy by proc P-MMX dzialal w takiej plycie bez problemu ?

Mozesz wsadzic max. P-200MMX.

> dodatkowo slyszalem, ze jesli chipset plyty nie supportuje mmx, to ponoc
> nie da sie skorzystac z funkcji mmx. mi to wyglada na bujde, ale jaka
> jest prawda nie wiem. ktos wie ?

Istotnie jest to bujda, co gorsza powtarzana na gieldach (rozumiem, ze w
sklepach ale na gieldach ?). Ani BIOS nie musi rozpoznawac MMX. Bez
odpowiedniego BIOS'a procek bedzie nieprawidlowo wykrywany jako zwykly Pentium
bez skutkow ubocznych.
MMX bedzie chodzil tak samo dobrze na FX'ach, VX'ach i TX'ach.

Zbyszek Klos