Re: Falowanie obrazu

Autor: Andrzej Bursztynski (NoSpam_and_at_andy.pse.pl)
Data: Fri 10 Apr 1998 - 13:59:17 MET DST

Grzegorz Szysz/lo wrote:
[..]
>monitor masz zasilany z tego samego gniazdka co komputer ?
>sprawdz jeszcze (jak masz czym) napiecie sieci energetycznej. ma byc 220-250V.
>przy nizszym monitory czesto faluja.

Rozumiem że radzisz koledze z Wlk. Brytanii? Bo tylko tam jest znamionowe
napięcie 240V. Gdyby u nas w sieci bywało 220-250V to byś musiał co tydzień
nowe żarówki wkręcać.. IMHO 205-225V to mu całkiem powinno wystarczyć.

>jesli masz prawidlowe napiecie, monitor zasilany z tej samej fazy (ten sam
>rozgaleznik) co komputer, to wine ponosi zasilacz w monitorze.
>przedostaje sie napiecie z sieci, i interferuje z napieciami odchylania.

Jeśli się przedostaje, to nawet dobrze, gorzej że napięcie 250V
- zaraz się monitor spali... Ja bym raczej stawiał na złe ekranowanie i
zakłócenia zewnętrzne, może wystarczy postawić monitor w innym miejscu
bo np. stoi obok kolumn głośnikowych?

--
Andrzej Bursztynski, PSE SA, My personal opinions are just mine.