Re: Pigulki - Artykol na temat rozwiniecia Polskiej Informatyki

Autor: Mariusz Artur Borkowski (M.Borkowski_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 09 Apr 1998 - 14:23:44 MET DST

> Fajnie. Nie bronie Microsoftu jednak nagle nasunela mi sie refleksja:1. Nagle
> rozwalaja Microsoft i ten cofa sie do jamy.
> 2. Obroty mu spadaja i wydaje mnie produktow
> 3. Jednoczesnie na rynek wyplywa 1000000 firm chcacych wrzucic nam do komputerow
> swoje systemy operacyjne (OS). I 1000 sie to udaje.
> 4. Powstaje totalna kaszana, poniewaz nit sie z nikim nie moze dogadac, sieci sie
> rwa. Internet siada.

Skad te obawy o Internet? Przeciez w chwili obecnej Internet
tworza najrozniejsze komputery pracujace pod najrozniejszymi
systemami z najrozniejszym oprogramowaniem i swietnie sie
ze soba dogaduja, a to dzieki otwartosci standardow takich
jak TCP/IP, ftp, http, html...
Ostatnio popularna staje sie Java, dzieki ktorej dowolny
program mozna uruchamiac na dowolnym systemie, i nie trzeba
bedzie juz patrzyc na jaki system jest potrzebny mi program,
ale tylko na to jaki system jest dobry.
Nie nalezy sie obawiac nadmiernej roznorodnosci OS-ow na PC,
zreszta tych popularnych nigdy nie bedzie 1000 - raczej kilka,
grozny jest raczej monopol np. Microsoftu - ktory nie bedac
w stanie konkurowac z innymi jakoscia produktu nadrabia to
marketingiem, tworzeniem wlasnych "standardow" i wlasnych
"rozszerzen" do juz instniejacych otwartych standardow - patrz
html, Java...

--
                                           Mariusz Borkowski
                              mailto:mborkows_at_elka.pw.edu.pl