Re: LOW LEVEL FORMAT !!!!!!!!!!!!!!!

Autor: Mariusz Artur Borkowski (M.Borkowski_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 09 Apr 1998 - 13:57:29 MET DST

> w linuchu jest coś takiego jak komenda FDFORMAT. w opisie do niej można
> wyczytać, że jest to komenta do niskopoziomowego formatu. podajesz liczbę
> głowic, sektorów itd.
> wydaje mi się, że jednak to ma niewiele współnego z niskopoziomowym
> formatowaniem. sprawdzałem to i formatowac, formatuje, ale kto wie, czy
> niskopoziomowo.
> email: piotr_ta_at_friko2.onet.pl

- Linuxowy fdformat formatuje niskopoziomowo
- w OS/2 i DOS jest polecenie format ktore standardowo
  wykonuje zarowno format niskopoziomowy jak i zaklada
  system plikowy (znaczy zapisuje boot-sektor, tablice FAT
  i glowny katalog), z formatu niskopoziomowego mozna
  zrezygnowac podajac parametr /q (tzw. quick format)
- w nowszych wersjach DOS format najpierw sprawdza aktualny
  format dyskietki, w przypadku dyskietek "uszkodzonych" moze
  przy tym protestowac, pomaga parametr /u (unconditional)

--
                                           Mariusz Borkowski
                              mailto:mborkows_at_elka.pw.edu.pl