Re: wyswietlacz na obudowie

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Thu 09 Apr 1998 - 08:40:07 MET DST

Hi,

Generalnie zasada jest taka: kazdy segment wyswietlacza mozna zaprogramowac na
jeden z czterech sposobow:
- nigdy sie nie swieci,
- zawsze sie swieci,
- swieci sie jak jest TURBO,
- nie swieci sie jak jest TURBO.
Pierwszy przypadek oznacza brak jumpera a pozostale - jumper w jednej z 3-ch
pozycji.
W ten sposob mozna sobie 'zaprogramowac' dowolne wskazania przy TURBO i jego
braku.

Wiem oczywiscie, ze TURBO nie jest uzytane w Pentiumach, ale u mnie np. stan
pinu TURBO na plycie glownej zmienia stan gdy pecet wchodzi w stan uspienia (tj.
pinu 'wyjsciowego', wejscia 'TURBO' nie ma - Swoja droga ciekawe dlaczego
nazwali to 'TURBO LED' a nie 'POWER MANAGEMENT INDICATOR').
Wtedy na wyswietlaczu pokazuja mi sie np. poziome kreseczki...

Zbyszek Klos

Tałajczyk Piotr wrote:

> Mariusz Pater <pamar_at_omega.bg> napisał(a) w artykule
> <6gfjc4$aea$1_at_info.nask.pl>...
>
> ja to zrobiłem "na prymitywa". wyciągnąłem wyświetlacz z obudowy, podłączyłem
> pod baterię i kombinowałem zworkami aż do bólu.
> musisz uważać, żeby nie podłąćzyć jakieś tam 9V bo sfajczysz wyświetlacz.
> ja używłem do tego celu jakiejś 4.5V i do tego trochę wyjaranej.
>
> --
> pozdrowionka...
> email: piotr_ta_at_friko2.onet.pl

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |