Re: Ratunku!!! Zly BIOS

Autor: Marcin Steciak (steciako_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 09 Apr 1998 - 00:17:51 MET DST

>Probowalem zmienic BIOS dla chipsetu TX-Pro. Niestety operacja sie
>powiodla - pacjent zmarl.Nie wylaczylem opcji shadow BIOS (czy to moglo
>miec jakis wplyw) i nie moge teraz uruchomic komputera W OGOLE (tzn.
>niby zasilanie jest ale nic wiecej. System nie widzi NIC). Plyte mam no
>name (prawdopodobnie PC Chips?). W jaki sposob zmusic kompa zeby choc
>FDD zobaczyl? Czy jest jakies miejsce w Krakowie gdzie moge to naprawic
>w miare tanio i solidnie? Czy ktos ma BIOSy do tego chipsetu? Tak w
>ogole, to co moge zrobic - oczywiscie oprocz kupna nowej plyty?
> [...]
W moim przypadku (a mialem go okolo 2 tygodnie temu) skonczylio sie na
wydaniu 50 zlotych w serwisie. Mam plyte Abit TX5, ktorej postanowilem
upgrade'owac BIOS. Niestety cos sie spieprzylo i komputerek umarl.
Majac pelno w gaciach :-) zawiozlem sprzet do serwisu, gdzie pan
oznajmil mi, ze wymienia cala kosc gratis (bo plyta na gwarancji).
Jednakze gdy zglosilem sie po odbior, dowiedzialem sie, ze musze
pokryc koszty "przesylki" chipa - 50 zl.

W ten oto szczesliwy dla mnie sposob (nie musialem kupowac nowej
plyty) skonczyla sie aktualizacja BIOS. Stwierdzilem, ze wiecej nie
bede tego robil - troche drogo.

PS: Kiedys udalo mi sie aktualizowac BIOS w moim SHUTTLE 555.