Re: Ratunku!!! Zly BIOS

Autor: MTK (mtk_at_mof.mofnet.gov.pl)
Data: Tue 07 Apr 1998 - 15:30:34 MET DST

Czesc

Mialem podobny problem, przy czym powodem zlego wgrania biosu byl pad
dyskietki
w trakcie nagrywania (byla sprawdzana przed operacja - pech to pech).
Korzystalem z programiku awdflash do ladowania biosu awarda, ktory przed
wpisaniem
nowego biosu spytal czy chce zrobic kopie, z czego skrzetnie skorzystalem.
Komp po wlaczeniu nie dawal znaku zycia. Poradzilem sobie tak:
- Wyjalem bios z plyty (da sie, trzeba czyms delikatnie podwazyc)
- Spisalem dane scalaka, z Internetu sciagnalem wyprowadzenie nozek
- Poszedlem do firmy Meditronik na Dzikiej w W-wie i tam z katalogu dobrali
mi
odpowiednik EEPROM (nie flash) (20 PLN)
- Znajomy ma nagrywarke EEPROMOW i zrzucil kopie na scalaka
- Scalaczek do plyty i chodzi pieknie
Wnioski: juz wiecej w zyciu nie wykonam upgrad'u BIOSA - za duzo nerwow i
zachodu.

Tez slyszalem o goracym flash'owaniu, mojemu znajomemu ta operacja poszla
bez problemu, przy czym trzeba pamietac, ze obie plyty musza byc identyczne,
nie wystarczy chipset, musi byc ten sam producent i model plyty. Dodatkowe
nie-
bezpieczenstwo to mozliwosc spalenia BIOS'u lub plyty kolegi, ktory sie
odwazy
na taki eksperyment.

Mam nadzieje ze pomoglem
Mariusz

magkinet napisał(a) w wiadomoœci: <352A2086.9E493902_at_trurl.ch.uj.edu.pl>...