Re: Czy Nagrywarki Atapi to maja ?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Tue 07 Apr 1998 - 13:02:23 MET DST

Adam Baliński napisał(a) w wiadomości: <3528d321.0_at_news.tpnet.pl>...
> Co to znaczy pochodne do Philips CDD 3610? Mam Yamaszke 401T, a to
>raczej nie jest pochodna Philipsa.

Mialem na mysli napedy, ktore przepakowuja rozni inni producenci. Jezeli
znasz wyglad Philipsa, to mozesz latwo odnalezc go pod innymi nazwami np HP,
Traxdata, Nomai. Yamaha zdecydowanie nie jest pochodna Philipsa, nie wiem
czy obsluguje DAO chociaz spodziewam sie, ze tak.

>Co to w koncu jest DAO (technicznie a nie rozwiniecie skrotu)?

Disk at once, czyli zapis calego dysku bez wylaczania lasera. W odroznieniu
od DAO zapis w trybie TAO, czyli Trac at once, powoduje zapis pojedynczego
utworu audio lub sesji danych, po czym laser zostaje wylaczony. Kolejny
zapis TAO wymaga nagrania rozbiegowki przed kolejna sciezka, podobno w celu
rozgrzania lasera, chociaz niektore napedy potrafia te rozbiegowke
zredukowac do zera. Taka rozbiegowka na plycie audio wystepuje jako chwila
ciszy, zwykle 2 sekundy.

Pozdrowienia
Andrzej Popowski
(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address )