Re: aver tv-phone

Autor: Rafa/l J. Czeka/la (rajczek_at_polbox.com)
Data: Mon 06 Apr 1998 - 19:35:10 MET DST

P_at_WEL napisał(a) w wiadomości: <6g8k3q$je6$1_at_rekin.onet.pl>...
>chciałbym się dowiedzieć coś na temat tej karty
>czy telewizje można oglądać w skalowanym okienku czy tylko pełnoekranowo?
>jaka jest jakość obrazu tv, czy dobrze współpracuje z NetMeeting i jak
idzie
>z zapisywaniem filmów n atwardziela
>co wogle o niej sądzicie, może zamiast niej zwrócić uwagę na TvMax Zoltrixa

Nie kupuj aver tv-phone!!! Większość sprzedawców w Trójmieście mi go
odradzała...
Mam i polecam Zoltrix-TV-Max!!!
Kosztuje ca 400 zl.
Nie spowalnia w ogóle (przynajmniej w zaden zauwazalny/mierzalny sposób)
pracy komputera - wykorzystuje magistrale PCI...
Mozna podlaczyc na wejscie: kabel antenowy, oraz video (RCA a takze
S-Video), a na wyjscie kabelek audio - to wszystko na tzw. sledziu - ponadto
na karcie znajduja sie gnizda audio in i audio out wg standardów CD-ROM.
Karta rozpoznaje pelen zakres nadawczy, lacznie z kanalami TV-kablowej,
rozpoznaje wszelkie mozliwe standardy NTSC, PAL i SECAM.
Potrafi ponadto robic stop-klatki (*.bmp) i nagrywac filmiki (*.avi)
Posiada sterowniki (niestety tylko) do Wingrozy 95 - nowsze ich wersje mozna
znalezc pod adresem http://www.zoltrix.com (warto je sciagnac - wymagane
DirectX5.0)
Obraz jest stabilny i IMO bardzo wyrazny. Mozna ogladac zarówno full-obraz
jak i w dowolnie skalowanym okienku...
Panel sterowania karta jest wygodny i (od wersji 1.5) umozliwia m.in.
sterowanie glosnoscia.
Zmiana kanalów nastepuje albo sekwencyjnie albo poprzez wybranie zadanego
kanalu na wirtualnym pilocie. (Niestety real-pilota nie ma :-( , ale można
sobie przecież przedłużyć kabelek od myszki lub od klawiatury ;-) )
Mozliwa jest korekta jasnosci, kontrastu i nasycenia barw.
Niestety niedoskonale jest automatyczne wyszukiwanie kanalów - lepiej zrobic
to recznie (aczkolwiek program znajdzie ich za duzo (tzn. zatrzyma sie tam,
gdzie nachodzi sygnal na sasiedni pusty de facto kanal) niz mialby jakis
kanal pominac. Pozostale kanaly, tzn. te na których nie jest nic nadawane
mozna wtedy "skasowac". Równiez niestety nie jest mozliwe takie
zaprogramowanie kanalów, aby byly one w zadanej kolejnosci - zawsze beda sie
pojawialy zgodnie z czestotliwosciami na których sa nadawane.
Aha..., do karty dolaczane jest oprogramowanie umozliwiajace
tele-konferencje (niezbedny do tego jest modem i kamera video) jednakze nie
wypowiadam sie na ten temat gdyz nigdy jeszcze z tego nie korzystalem.
Karta nie umozliwia (przynajmniej jak na razie) odczytu teletekstu ani
Picture-in-Picture (maybe w którejs z nast. wersji oprogramowania) ani
odsluchu radia (co potrafi jedna polska karta z Raszyna - ale zawsze mozna
kupic sobie Zoltrix Radio :->) ani nie potrafi dekodowac VideoCryptu i
innych systemów kodowania programów satelitarnych (ale nad tym podobno
pracuja zachodni hackerzy...)
Reasumujac ucieszylem sie bardzo zainstalowujac Zoltrix TV-Max w moim
kompie, gdyz dzieki temu moglem zaoszczedzic miejsca na biurku poprzez
wyrzucenie mojego poczciwego Neptuna...

rajczek_at_ThePentagon.com
Commander Rafal J. Czekala
US Departament of Defense