Re: RS-232 i petla pradowa - napiecia

Autor: Miroslaw Kwasniak (pisz_do_mnie_na/mirek.kwasniak_at_zind.ikem.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 06 Apr 1998 - 14:25:02 MET DST

In pl.comp.networking Stanislaw Geppert sgeppert_at_talex.com.pl> <<XXX> wrote:

> Mnie interesuje wlasnie to "po drugiej stronie". Moje petle podaja na
> wejscie portu sygnal napieciowy, ktory "normalnie" jest 0-12V. Moje porty to
> interpretuja poprawnie, ale czy tak musi byc zawsze?

Nie, standard przewiduje -12V:-3V jako low i +3V:+12V jako high (to są
parametry najdajnika - odbiornik powinien wytrzzymac -18:+18V ). Porty PC
(standardowe oparte na 1488/1489 i ich odpowiednikach) są celowo dostosowane
do pracy unipolarnej. Natomiast część sprzętu sygnał 0V (o określonej
długości trwania) interpretuje jako BREAK (coś w rodzaju resetu).

Mirek