Re: RS-232 i petla pradowa - napiecia

Autor: \ (XXX)
Data: Mon 06 Apr 1998 - 14:35:04 MET DST

Petla jest pradowa, ale zeby sterowala RS-em, to musi na wyjsciu dawac
sygnal napieciowy ;). Mnie interesuje, czy: 1) sygnaly dawane przez moje
petle sa zgodne ze standardem, 2) jak zrobic petle, ktora na pewno bedzie
zgodna ze standardem.
BTW. Petla pradowa nie moze byc w standardzie RS-232, bo ten standard
okresla sygnaly NAPIECIOWE. Poza tym, nigdzie nie jest powiedziane, ze prad,
jaki w niej plynie, to 4/20 mA; to jest standard przyjety w ukladach
pomiarowych i sterujacych ;). Natomiast wiekszosc petli pradowych uzywanych
do transmisji pomiedzy portami RS-232 ma takie prady, jakie sobie wymysli
ich producent.