Re: Scalanie dyskow

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Mon 06 Apr 1998 - 09:17:57 MET DST

On 4 Apr 1998 13:14:56 GMT, Grzegorz Szysz\\lo
<znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:

>to powiedz mi, jak na tak polaczonym dysku nagrac jeden, wielki plik,
>o wielkosci tych dwoch dyskow razem wzietych ?

Sluszna uwaga, co innego laczenie logiczne, co innego fizyczne - a
przyklad z jednym wielkim plikiem najlepiej to obrazuje...
>autorowi chyba chodzilo o rzeczywiste polaczenie przestrzeni dyskow.
>takie cos da sie zrobic pod niektorymi systemami, lub tez sprzetowo
>instalujac sterownik Tekram (w wersji IDE lub SCSI do wyboru), by
>tego typu instalacja byla mozliwa w kazdym dostepnym systemie.

Pisalem juz, nie jest to z grubsza zalezne od systemu - sterownik
Tekram ma po prostu wlasny kawalek biosu obslugujacy takie sztuczki.
Ale i na zwyklych sterownikacj IDE nikt nie broni podmienic kawalka
biosu - odbedzie sie to PRZED systemem i ten nie musi nawet wiedziec
ze ma dyski laczone - nawet DOS to kupic powinien. Gorzej z systemami
olewajacymi BIOS a nie dajacymi takiej mozliwosci - w Linuxie problemu
nie ma, laczyc mozna, czy Winda nie kombinuje czegos z funkcjami biosu
- nie wiem. W kazdym razie podmiana odpowiednich procedur zawsze
pozwoli na takie laczenie, pytanie tylko czy system jest na tyle
udokumentowany zeby mozna to zrobic na wlasna reke a nie czekac az Big
Bill laskawie raczy...

Darek