Re: TPSA, VAT a zysk

Autor: Bartłomiej Kosik (B.K.) (bartbk-xxx-rated_at_xxx-rated-box43.gnet.pl)
Data: Sat 04 Apr 1998 - 17:11:13 MET DST

"R. Żyłła" napisał(a) w wiadomości:
<3.0.5.16.19980404143332.35df08aa_at_ck-sg.p.lodz.pl>...

> VAT jest odprowadzany (jesli mnie moja slaba znajomosc
> buchalterii nie myli) do Skarbu Panstwa i nie jest
> wliczany do zysku.

To prawda ale nie od razu, przez pewien czas leży na kontach TP SA i są to
"pozostałe przychody operacyjne" które wchodzą do dochodu firmy. Jeżeli masz
fakturę z 1.03 to VAT jaki wtedy zapłaciłeś TP SA może odprowadzić do 25.04,
policz sobie ile procent ma z tego

> Tak wiec jesli firma miala o 20%wiekszy zysk to
> albo zwiekszyly sie jej obroty o troche wiecej niz 20%,
> albo firma zmniejszyla swoje koszta o mniej wiecej 40%.
> Podejrzewam, ze pierwsza mozliwosc jest bardziej
> prawdopodobna.

Patrz wyżej....

> Nikt tak nie twierdzi bo w ostatnich latach firmy telekomunikacyjne
> caly czas zarabialy na siebie.

Dzięki wyśrubowaniu cen i monopolowi (to o TP SA)

> stracilismy teraz by zyskac pozniej bo TPSA laduje cale
> pieniadze w rozwoj a nie w wycieczki dyrekcji na Wyspy Kanaryjskie.
> Dyrekcja tak sie boi utraty faktycznego monopolu, ze sie stara
> na wszelkie sposoby zadowolic klientow.
> Czy to jest nasza (klientow) strata ?

Taka że za te same usługi płacę duuużo więcej niż np. Amerykanin (i to wcale
nie w stosunku do zarobków!

>--
>Romek ~~~~ PeCetologia to nauka doswiadczalna ~~~~

Ale ekonomia już nie....

Bart (B.K.)
Przy odpowiedzi usuń xxx-rated z mojego adresu
To reply remove xxx-rated from my adress
Akademia Ekonomiczna (Academy of Economics) - Wrocław