Re: HDD Caviar i Quantum

Autor: Grzegorz Szysz\\lo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 04 Apr 1998 - 15:05:40 MET DST

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

>a uwzgledniles, ze ibm dhea ma 512kB cache, a wdc ac 21200h tylko 128k?
>zauwaz, ze w pierwszym przypadku caly katalog miesci sie w cache dysku.
>to jakby "nieco" przyspiesza dzialanie...
>
>karpio

czesciowo masz racje. ale tylko czesciowo. fakt pozostaje faktem,
caviary sa wolniejsze. zarowno z uzyciem smartdrive, jak i bez niego.

>ps. porownaj tez cene, wez poprawke na moje zdanie nt. ibmow - najlepsze,
>ale jakby nie patrzec nie dla wszystkich. nie kazdego stac by doplacic
>kilkaset zl do wydajniejszego twardziela. czesto nawet zwyczajnie nie ma
>takiej ptorzeby.

wiem o tym, i to az za dobrze. tak dla przykladu, znacznej wiekszosci
osob wystarczy zwykly pentium 75 lub 100. a teraz w sklepie ponizej 166
nie kupisz. to tak a propo potrzeb. w koncu pierwotne pytanie brzmialo,
ktore dyski sa lepsze. caviary czy quantumy (patrz subject).
a ze przy okazji wyszlo ze ibm'y sa najlepsze z nich :))
ja tam ibma nie chwale, bo jestem hmm... ehmm... swinia. licze na
spadek sprzedazy i obnizke cen, bo chce sobie kupic wiekszy :)