Re: Poszukuje steronika do monitora Philips Brillance 105...

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 03 Apr 1998 - 23:51:20 MET DST

Michal Baszynski <michal_at_ikar.t17.ds.pwr.wroc.pl> writes:

> Czy aby na pewno?

Tak, na pewno. W kazdym razie w kwestii sterowania monitorem
- prawdopodobnie uzywa DDC do czytania parametrow monitora, ale mnie
to niespecjalnie interesuje.

> Nie wierze.

No coz. Nie musisz.

> Te linie sa uzywane "dosc intensywnie" juz w innym celu,
> poza tym kiedy te informacje mialyby byc przesylane? W trakcie impulsu
> synchronizacji?

Byc moze daloby sie to przesylac podczas wygaszania pionowego - nie wiem,
ale nie widze przeszkod. Tylko jest maly problem - jak karcie kazac
cos wtedy wyslac? O ile wiem, to podczas wygaszania linie RGB nie sa
sterowane zawartoscia pamieci, a raczej rejestrem VGA zawierajacym kolor
obrzeza ekranu (chyba).

A na ekranie (czyli wtedy, gdy wiazka elektronow zajmuje sie normalna
praca) jest banalnie latwo. Wystarczy wyswietlic na ekranie odpowiednia
sekwencje kolorowych kresek. Jedna z linii RGB to bedzie zegar, druga
bedzie danymi, a trzecia ma miec ustalony poziom. No i kompatybilnosc
jest 100-procentowa.

BTW: jak uruchomisz Customaxa, albo sdos, to zauwazysz dziwna kolorowa
kreske na gorze okienka lub w dolnej czesci ramki (sdos). To wlasnie to.

> Jesli to mozliwe to prosilbym o szczegoly ( moze na
> priva ), jestem bardzo zainteresowany ( masz moze kod zrodlowy tego
> programu? )

Tak, oczywiscie. ftp.pm.waw.pl, katalog /pub/Unix albo cos takiego
(/pub/Linux/utils?). philips-monctrl-0.1.tar.gz.

--
Krzysztof Halasa