Re: Jaka karta graficzna?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 03 Apr 1998 - 23:34:53 MET DST

Mariusz Grzeca <mg171783_at_bigfoot.com> writes:

> Ale wciskasz ludziom kit. Tseng upadl, juz go nie ma, pozwolmy mu umrzec !
> TIGA giedys tez rzadzila i co z tego, skoro dzis o niej juz nikt nie
> pamieta ? A jesli chodzi o to vref, to jeden wielki ROTFL !!! 160Hz to
> maksymalne vref jakie potrafi 'wyrzucic' z siebie ramdac 170Mhz i to tez
> tylko wtedy kiedy sie go specjalnie 'wspomaga'.

Nie wiem jak sie wspomaga RAMDACe Tsenga, ale 160Hz przy 640x480 wymaga
mniej-wiecej 75MHz.

Przy 1024x768 jest to juz pewnie nieco ponad 170MHz, ale czy Twoj monitor
wyciaga w takiej rozdzielczosci 160Hz?

> 135 mhz zesra sie za
> przeproszeniem a nie tyle pociagnie ! Raczyles to chociaz sprawdzic, czy
> naskrobales, co zabaczyles w durnym SDD ?

Do 800x600 starczy. I zadne SDD nie ma tu nic do rzeczy.

Inna sprawa jest, czy ten RAMDAC potrafi zrobic 135/170 MHz przy 24 bitach
- ale moze potrafi, w koncu te 170x3=510 MB/s (czy 135*3=405 MB/s) to nie
tak duzo. Oczywiscie jest jeszcze pytanie jaka czesc pasma zostanie
dla dostepu komputera do pamieci graficznej.

--
Krzysztof Halasa