Re: Scalanie dyskow

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Fri 03 Apr 1998 - 13:56:12 MET DST

On 2 Apr 1998 14:09:59 +0200, zklos_at_ihlpq.ih.lucent.com wrote:

>Byc moze sie myle. W koncu nie jestem specem od unixa.
>Natomiast trudno mi sobie wyobrazic fizyczne polaczenie dwoch dyskow w jeden.

Nie fizyczne a logiczne na poziomie sektorow zapisu. I nie dwoch a
tylu ile zechcesz - o macierzach dyskowych nie slyszales? Potrzebny
jest tylko programik ktory od strony systemu bedzie pokazywal sie jako
sterownik pojedynczego dysku a od strony dyskow - sam zadecyduje ktore
sektory na ktorym dysku zapisac (strategii jest wiele). I wszystko gra
i blyska - a od systemu ktory z tego kozysta jest to z grubsza
niezalezne na pecetach gdyz systemy albo dostep do dyskow robia przez
wywolanie funkcji BIOS - wystarczy tylko je podmienic, albo tez
olewaja (jak np. Linux) bios calkowicie - ale wowczas podmienia sie
odpowiedni kawalek systemu (a wzmiankowany Linux takowa opcje
zawiera).

Darek