Re: Plyta glowna

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Thu 02 Apr 1998 - 20:31:55 MET DST

> Chcialbym kupic przechodzona plyte glowna z procesorem P133 ew.166.
> Poradzcie cos.

dobrze by było jak byś miał gościa, który chce sprzedać jakiąś płytkę z
taktowaniem magistrali do 75 (albo lepiej do 83). miałbyś wtedy
możliwość lepszego podkręcenia takiego P133, czy więcej. wydaje mi się,
że
ciężko byłoby dorwać takiego klienta, chyba że byłby to jakiś maniak,
który zmienia PII266 na PII300 tylko dlatego, bo ma taki zwyczaj. co do
marki to jest tego tyle, że jeszcze nie chyba się nie urodził człowiek,
który by to wszystko "spamiętał".
dobrze jest zwrócić uwagę, czy płyta ma wejście na DIMM-y, ważne też
czy da się do niej wstawić MMX (chociaż już mniej). to, na jakim
chipsecie jest płyta też gra jakąś tam rolę. wydaje mi się, że do P133
dobra by była jakaś na VX lub VX-pro (bardzo prawdopodobne, że taką się
trafi FX-y to już prawie historia).
przy zakupie używanej płyty pytaj się o instrukcję do niej (jumpery
itd).
uważaj, żeby nie przepłacić.
zorientuj się wcześniej, czy za cenę proponowaną przez sprzedającego
nie da się kupić czegoś lepszego (a do tego za mniejsze pieniądze i
nowe - zdarzają się takie przypadki).
ktoś ostatnio na grupie pisał, że na giełdzie można kupić płytke
ElpinaTX-pro za 220PLN. weź to pod uwagę. mój kumpel ma taką płytkę i
wcale, wcale. wszystko chodzi pięknie.

--
                     pozdrowionka...
                                    email: piotr_ta_at_friko2.onet.pl