Re: Winda NT

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 02 Apr 1998 - 23:54:20 MET DST

"Krzysztof J. Trybowski" <trybik_at_kki.net.pl> napisał(a):

> Słuchajcie, mam jutro instalować Windę NT, ale jeszcze jej nigdy nie
> widziałem. Czy ktoś może mi dać parę przydatnych rad? Konkretnie chodzi mi o

Nie przejmuj się, nie różni się dużo od Win95, no może trochę ;)

> NTFS: z czym to się je? Planuję zrobić multiboota z Win95 lub DOSem. Czy

NTFS jest bardzo fajny umożliwia kompresję wybranych katalogów lub
plików w samym FSie, malutkie clustery itp :)
Najlepiej zainstalować najpierw jako FAT i jeśli wszystko będzie
chodziło extra to na koniec zmienić na NTFS (polecenie zdaje się
"convert")

> spod tego da się jakoś zobaczyć partycję NTFS? Czy WinNT zawiera jakiś

Można spod DOSa i WinDosa (a nawet linuxa) zobaczyć taką partycję, ale
niestety tylko w trybie RO :(

> multibooter? Piszcie na trybik_at_kki.net.pl , dzięki. Pa.

NT ma w sobie multibooter (bardzo fajny) który instaluje się
defaultowo jeśli masz jakiś inny system na dysku, po pewnych zabiegach
można pod niego podpiąć wszystko, nawet Linuxa ...

Do pierwszej instalacji polecam zeszyt Chipa za 10 zł, wiele
informacji w nim zawartych jest bardzo elementarnych ale część jest
naprawdę przydatna.
Aha, byłbym zapomniał - musisz mieć Service Pack 3 żeby NT w miarę
rozsądnie działało (w komplecie jest tylko SP1), można go ściągnąć z
Inetu lub z CD Chipa (chyba 8/97)

--
    _/         _/    _/    _/   _/     _/_/_/_/        Lukasz Bajonski
   _/         _/    _/    _/  _/      _/            ( lbajon_at_sgh.waw.pl )