Re: HDD Caviar i Quantum

Autor: Grzegorz Szysz\\lo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 02 Apr 1998 - 20:24:11 MET DST

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

>producent daje 3 lata gwarancji od daty produkcji, to tak btw. sklepy w
>wiekszosci przypadkow daja rok gwarancji na dyski sprzedawane "do reki".
>co jest spowodowane idiotycznymi przepisami gwarancyjnymi w naszym kraju,
>ktore szkodza i klientom i sprzedawcom. z praktyki serwisowej - 90%
>dyskow ktore wracaja do serwisu jest sprzedawana luzem albo uzytkowana w
>kieszeni. wnioski sam wyciagnij. bardzo rzadko zdarza sie aby padl dysk w
>kompletnym, zaplombowanym zestawie. :)
>
>karpio

chcialem zaznaczyc, ze ty sam wystepujesz w roli sprzedawcy. wiec
twoje wnioski dotycza szkodzeniu sprzedawcy a nie klientowi.
tak wogole jakie negatywne konsekwencje ma fakt, ze dyski sa sprzedawane
luzem ? ja kupilem niejeden dysk luzem, i jeszcze zaden z tego powodu
nie padl. jeden z nich mam w kieszeni. byc moze dlatego ze moja
kieszen to adax, wiekszosc osob pakuje dyski do kieszeni typu optimus.
nie mam o nich najlepszej opinii.

>ps. czy moglbys rozwinac twierdzenie o powolnosci caviarow? przeprowadz
>porownanie z dyskami seagate st3xxx, samsung, jts, alps, fujitsu,
>quantum... :) wez poprawke na cene ibm'ow i ich ograniczona dostenosc.

pytanie dotyczylo caviarow i quantuma, wiec nad innymi sie nie rozwodzilem.
caviary maja dosyc powolny czas pozycjonowania glowicy. mimo wiekszego
(niekiedy) transferu niz quantum, czas przestawiania glowicy stawia
caviary na dalszej pozycji. w czasie normalnej eksploatacji dysku,
najistotniejszym parametrem jest czas przestawiania glowicy (pozycjonowania).
i zadne UDMA/33 czy wysoki RPM tu nie pomoze.

o dyskach samsung, jts, alps i fujitsu wiem bardzo niewiele, bo sie z nimi
nie zetknalem. wiec mowil na ich temat nie bede. spotkalem sie tylko
z jednym fujitsu, ale to byl dosyc nietypowy egzemplarz scsi, wiec nie moze
byc przedmiotem oceny ogolnej.

co do ibmow, uwazam te dyski za najlepsze. sa to chyba jedyne dyski,
ktore maja opozniony bufor zapisu. to znaczy ze dysk odbiera dane, i zwraca
kontrolerowi informacje ze dane zostaly zapisane. dysk oczywiscie zapisuje
dane na talerze tak szybko, jak to jest tylko mozliwe. osobiscie jestem
uzytkownikiem dysku typu IBM (juz drugi. stary sprzedalem, bo byl za maly).
musze powiedziec ze te dyski to rakiety. kiedys przypadkowo odpalilem
DOS bez smartdrive. i robilem sporo kopiowan na dysku. zastanawialem sie
czemu tak wolno sie kopiuje. ale nie podejrzewalem ze zapomnialem o
smartdrive, bo bez smartdrive zwykle dyski sie wloka jak krowy.
widac do szczegolnie na caviarach wlasnie. marne czasy przestawiania glowicy.