Re: Monitory i grafika

Autor: Grzegorz Gajewski (gajos_at_bobo.ds5.agh.edu.pl)
Data: Thu 02 Apr 1998 - 18:33:03 MET DST

[...]
>Jesli ktos mial do czynienia z 1569SE to prosilbym o kontakt, moze da
>sie wyregulowac ostrosc i rozmycie obrazu.

Ostrość obrazu może także zależeć od karty graficznej.
Tak przynajmniej pisało w Chipie. Sam nie spotkałem się
takim problemem praktycznie, ale opis podany w Chipie brzmi rozsądnie.
Może wyjaśnię:
Producenci kart graficznych stosują pewne filtry LC (albo inne)
na wyjściach RGB ze względu na ostre normy dotyczące promieniowania.
To promieniowanie wiąże się z emisją fal o wysokich częstotliwościach,
w wyniku tego, że sygnały RGB są prostokątne (przynajmniej takie powinny
być aby obraz był ostry). Fale prostokątne składają sie z dużej liczby
wyższych harmonicznych. Wobec tego taki filtr obcina te wyższe
harmoniczne, co w efekcie powoduje, że sygnał prostokątny ma łagodniejsze
zbocza. I przykładowo zamiast linii o grubości 1 pixela mamy linię
o grubości 1 pixela z odcieniami po bokach tej linii.
Jeżeli ktoś usunął te filtry z karty graficznej (również pisane w Chipie), to
proszę o opisanie rezultatu.
Jeżeli jest inaczej, to proszę mnie poprawić.
           GaYos
 gajos_at_bobo.ds5.agh.edu.pl