Monitory CTX - przestroga

Autor: Eugeniusz Lorek (elo_at_csbi.wroc.pl)
Data: Thu 02 Apr 1998 - 16:16:12 MET DST

Chcialbym ku przestrodze wszystkich wszystkich opisac moje problemy z
"tak zachwalanym przez wszystkich monitorem CTX 1569 SE".
Po dlugim zastanawianiu sie co kupic - kupilem w/w cudo (tego CTX'a ma
kilku moich znajomych i ich monitory sa "niezle").
A oto kilka uwag dotyczacych kupowania monitora w malych firemkach.
Oczywiscie praktycznie nigdzie nie mozna wybrac sobie kupowanego
egzemplarza,
kupujesz w ciemno, wtedy albo trafisz na dobry model albo sorry masz
pecha.
Firma w ktorej ja kupowalem dostarczyla mi monitor, przed zaplata
twierdzac,
ze jest w stanie wymienic mi monitor na inny - gdyby byly jakies
problemy.
Problemy zaczely sie od poczatku.
Po wlaczeniu monitora pojawily sie dwie poziome linie wokol ktorych
drgal obraz .
Po pewnym czasie zniknely, ale zauwazylem ze obraz w rogach jest
nieostry, rozmyty - w efekcie po pracy
na nim odczuwalem bol i pieczenie oczu, praca w rozdzielczosci 1024 x
768 z mala czcionka jest praktycznie
niemozliwa tak bardzo rozmyty jest obraz.
Oczywiscie po 4 dniach go reklamowalem, chcialem inny egzemplarz.
Firma w której kupilem to cudo reklamowala monitor u dystrybutora,
dystrybutor nie stwierdzil wad (..."egzemplarz odpowiada normom") i w
ten sposo zostalem zrobiony w balona.
A teraz najlepsze : "moj dostawca" jest w stanie sprzedac monitor innemu
frajerowi ("nie tak wymagajacemu jak ja"),
ale musze na to czekac, a poniewaz ceny poszly na dol, zwroca mi okolo
50 zlotych mniej niz zaplacilem.
Co ciekawe serwisanci najwiekszego dystrybutora CTX (nie bede wymienial
nazwy firmy - zainteresowani wiedza o kogo chodzi) sami uwazaja te
monitory sa fatalne a moj egzemplarz jest najlepszy z jakejs tam partii.

Dlatego moje wnioski sa takie:
Nikomu nie polecam kupowanie monitorów CTX 1569 SE, ktore w tej chwili
sa na rynku i pochodza z aktualnych dostaw.
Kupujcie tylko egzemplarze monitorów, które dobrze sobie obejrzeliscie i
tylko takie.
Male firmy nie chca tworzyc zapasow magazynowych (dodatkowe koszty) i w
nich nie zobaczycie co kupujecie.
Jesli juz zamowiliscie, to przed przekazaniem kasy DOKLADNIE go sobie
obejrzyjcie,
a jesli cos wam nie odpowiada to rezygnujcie z zakupu. Niech ryzyko nie
spoczywa na barkach klienta.

Jesli ktos mial do czynienia z 1569SE to prosilbym o kontakt, moze da
sie wyregulowac ostrosc i rozmycie obrazu.