Re: Niepodkrecalne P133?

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Thu 02 Apr 1998 - 15:46:09 MET DST

Dnia 31 Mar 1998 00:47:59 +0200, abe_at_ikp.pl (Przemyslaw Popielarski)
napisał:

>From: Jacek Fiok <jfiok_at_kki.net.pl>
>
>Czy ja dobrze rozumiem ? Czy pentiumy z MMXem moga chodzic na starej plycie
>z tritonem fx i bez dual voltagu ? Czy procek na takiej plycie ma nadal MMX
>czy on sie jakos wylacza ?
Dobrze zrozumiales, mam to przecwiczone, gdyz dluugo szukalem nowej,
dobrej plyty (kupilem w koncu Chaintecha 5TDM2). MMX nie bardzo ma jak
sie wylaczyc, no bo polega ona wiekszym cache'u w srodku proca (a co
plycie do tego?) no i paru(dziesieciu, wiem, 57) nowych instrukcjach
MMX, ale one tez sa w procku. Co najwyzej BIOS nie mowi MMX, bo nie
wie,co to jest.

> Poza tym chyba BIOS moze byc na tyle stary, ze nie wykryje nowego procka.
>Moja plyta (jakis no-name) z tritonem FX teoretycznie obsluguje tylko procki
>do 133. Ale kiedys wsadzilem zwykle 166 i poszlo. Nie wiem jak z 200...
Co do nieznajomosci MMX przez stare BIOS-y, zgoda. Ale MMX to badz co
badz procek Intela kompatybiny ze zwyklym Pentium. No i praktyka
pokazuje, ze dziala.
Co do taktowania. Jesli na plycie masz mnoznik x3, to OK, ale zauwaz,
ze niektorzy maja tylko 2 i co wtedy? ponad 133 nie ma jak (zakladajac
iz FX nie umie 75 i 83MHz bus - zreszta w miare slusznie). Jedynym
problemem moglby byc stabilizator napiecia w plycie, podobno (ale mnie
nic na ten temat nie wiadomo) kiepskie potrafia sie spalic, gdy
potraktowane zbyt 'ostro'.

>./ premax

>./ koniec i bomba, a kto czytal ten traba.
     ^^^^^^^^^^^^^ Ferdydurke sucks! ;)

Pozdrowienia,

Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
Poprawianie Win95 i inne formy rozrywki:
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/