Re: Poszukuje steronika do monitora Philips Brillance 105...

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Thu 02 Apr 1998 - 15:45:52 MET DST

Dnia Tue, 31 Mar 1998 15:03:19 GMT, XXXradekp_at_usa.net (Radoslaw
Poplawski) napisał:

>Nie znam dokladnie DDC, ale czy w ten sposob system nie powinien dowiadywac
>sie o maks. czestotliwosci monitora a nie z "sterownikow"?
>No, chyba, ze win nie bardzo z tym DDC...

Jeżeli monitor i grafika są DDC, to rzeczywiście powinny się
dogadywać... sterowniki wtedy nie byłyby potrzebne, racja. To ja już
nie wiem, jak jest z tą Windą, więc się nie będę wypowiadał. Ale w
linuxie w Xconfiguratorze tez trzeba podac typ karty i monitora...

W każdym razie moja spalona 14'' nie była DDC, i nie miała
zabezpieczenia przed za dużym odchylaniem. No i trzasła (nawet był
dym!), ale, jak zauważyłem na wstępie, nie ma co panikować, bo od paru
lat monitory tak się załatwić nie dadzą. Po prostu monitor,
potraktowany np. 85Hz gdy potrafi tylko 75Hz - nic nie wyświetli i
tyle. A pamiętacie thread 'wirus niszczący monitory'? Nici z tego, co
zreszta już dawno temu zostalo powiedziane. Koncze, bo zaczynam
nudzic. Pozdrowienia,

Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
Poprawianie Win95 i inne formy rozrywki:
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/