Re: FDD nie odswieza !!!

Autor: Romek (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Thu 02 Apr 1998 - 13:00:12 MET DST

At 08:12 98-04-02 +0200, you wrote:
> Witam i pytam.
> Mam problemy z napedem dyskietek w 486 PCI plyta UMC. Nie chce odswiezac >
napedu. Tzn. wkladam pierwsza dyskietke - jest OK. Wkladam nastepna a on
> uparcie pokazuje, ze na tej drugiej jest to samo. Nie pomaga zmiana okna
> itp. Co jescze smieszniejsze, potrafi przy wyjetej dyskietce zedytowac
> kawalek zbioru z tej dyskietki...

  Najwyrazniej czujnik zmiany dyskow nie dziala.

  Nalezy obejrzec naped od srodka i stwierdzic czy jest
  mechaniczny (chyba juz takich nie robia) i czy sie nie ulamal.
  Przy fotoelektrycznym oczywiscie ktoras z diod moze byc walnieta
  (bez elektronika nie razbieriosz) albo brudna.

  Oczywiscie moze tez byc zle kontaktujaca w kablu linia CHangeDisk
  (zmiana kabla lub dopchniecie wtyczki pomaga)

  Na niektorych napedach widzialem zworki CHD - moze to jest
  wlasnie wlacznik/wylacznik wykrywania zmiany dyskietki.
  Zdaje sie (ale nie wiem tego na pewno) w Amigach te zworke
  sie inaczej ustawialo niz w PeCetach. Moze ta zworka jest zalozona. ???

>Pawel B

  PS Dobry odkurzacz czasami pomaga na takie "uszkodzenia"

--
Romek
 ============= PeCetologia to nauka experymentalna =============