Re: Rozmagnesowanie monitora

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_rodan.rodan.pl)
Data: Thu 02 Apr 1998 - 09:13:32 MET DST

On Thu, 02 Apr 1998 06:18:46 GMT, Piotr <johnsm_at_free.polbox.pl> wrote:
>Czesc,
>Kupilem niedawno Panasonica 15". W rogach ekranu zauwazylem prazki
>(przydalyby sie polskie litery) w ksztalcie cwiartek kola.
>Podejrzewam, ze monitor wymaga rozmagnesowania ale ten typ nie ma
>takiej funkcji. Co mozna zrobic (bez serwisu) ?

Ja to robię tak: wyginam z *grubego* (jakieś 3 mm średnicy), miedzianego
drutu kółko o średnicy mniej więcej 8-10cm, wkręcam to zamiast grotu do
lutownicy transformatorowej, włączam moc na max i jadę *powoli* w małej
odległości od ekranu po całej jego powierzchni.
Sprawdzone na Trinitronach, działa znakomicie.

Paweł