Re: Mieszanie Pamięci

Autor: Eterna (eterna_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 31 Mar 1998 - 17:50:43 MET DST

>Bardzo mnie to cieszy bo sam rozwazam takie rozwiazanie. Jednak jak
>ustosunkujesz sie do powszechnego mniemania, ze DIMy musza zwalniac do
>predkosci SIMMow. Jezeli rzeczywiscie tak musi byc, to jak wytlumaczysz
>taka prekdkosc swojego sprzeta. Oraz, jezeli Twoja poprawa jest tak
>zauwazalna, czy plotka aby nie klamie. Plotka pochodzi od sprzedawcy,
>odradzajacego mi kupno wiec tym bardziej wiarygodnego.
>Pozdrawiam i czekam na szybka odpowiedz bo chce kupic DIMY
>Czesc Robert

Wiem tylko tyle. Mam plyte Abit PX5 (dwa gniazda na SIMM i dwa na DIMM). W
instrukcji jest napisane tak:

The voltage for the 72pin SIMM is +5V, and the 168pin DIMM i +3V, according
the specification, it strongly recommend that should not mix both kinds of
memory module, it may cause the total amount of memory size is different
with the memory that plug-in when install mix both kinds of memory module.
It may be the following reasons:
1. The DRAM's specification is different, can be mixed.
2. The DIMM and SIMM using the same RAS signal, and sharing it limit by the
shipset design.

Ja bym nie ryzykowal.

Poza tym jesli chcesz uzyc wiecej niz jednego DIMM'a (jak piszesz wyzej), to
niewiadomo czy nie bedziesz mial problemow jesli podciagniesz predkosc plyty
na 83 MHz. Ostatnio kupilem dwie kosci DIMM 32 MB i przy obydwu nie moge
dzialac przy 83Mhz. Natomiast przy wlozeniu ktorejkolwiek z osobna w
ktorekolwiek gniazdo, wszystko jest OK. Takze na wszelki wypadek jesli
chcesz kupowac DIMM to kup lepiej jednego DIMM'a - 32 albo 64MB (nie wiem
czy inne rozmiary sa na rynku). Jesli sie myle i dzieje sie to tylko na
mojej plycie, bede rad jesli ktos powie cos na ten temat.

Eterna
eterna_at_box43.gnet.pl