Re: Karta 3c59X

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_amg.gda.pl)
Data: Tue 31 Mar 1998 - 14:22:01 MET DST

On Tue, 31 Mar 1998, R. S. wrote:

> Rozumiem, ze mowimy o BIOSie i o ustawianiu "setupu".
> To mi sie TEZ nie podoba.
> Nie podoba mi sie system, ktorego nie wiem jak dotknac
> (wiekszych maszyn w sumie podobnie - ale Alf w szczegolnosci),
> a najgorsze jest to, ze "fachowcy" z DECa TEZ nie wiedza. :-(

 Hmm, mam dokladnie odwrotne doswiadczenia. SRM jest dobrze
udokumentowana, PALcode -- tez (przynajmniej wersja OSF). Opisy do
procesorow, chipsetow i innych ukladow scalonych stosowanych w Alfie sa
dostepne. Ludzie w Digitalu tez wiedza co jest grane (a jak myslisz: skad
wiem, ze uklad Tulip moze byc mapowany w przestrzen pamieci albo we/wy
magistrali PCI? ;-) ). Wlasnie mi czlowiek napisal, ze napisal obsluge
SMP dla Alfy (wiec chyba sie na tym troszke zna)... Moze trafiles do
nieodpowiednich ludzi (nie tych od Linuxa)... To znany problem duzych
korporacji.

 Nie wspomne o elastycznosci z punktu widzenia administratora:

-- mozliwosc startu z dowolnego urzadzenia SCSI, dyskietki, Ethernetu,

-- mozliwosc przelaczenia konsoli na VGA albo na port szeregowy (zdalne
zarzadzanie, rowniez na poziomie setupu*),

-- "command line history" na poziomie setupu,

-- wyjscie do setupu bez resetu sprzetowego.

* Setup = konsola SRM.

Sprobuj znalezc peceta, ktory mialby chociazby to drugie (ja wciaz
szukam)...

 Pod tym wzgledem pecety sa duzo gorsze: sprobuj zgromadzic pelna
dokumentacje do danej maszyny, wlaczajac w to wszystkie programowalne
uklady scalone i funkcje BIOSu. Np. porzadnego opisu do kontrolera
klawiatury w PC szukalem przynajmniej trzy lata (dostepny jedynie w
postaci papierowej)...

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +