Re: karta sieciowa

Autor: Grzegorz Szysz`lo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 29 Mar 1998 - 21:37:31 MET DST

"Wojcicki Piotr" <dvader_at_shubby.nom.pl> wrote:
>Ostatnio posprzeczalem sie z moim nauczycielem infy.
>Bylo to na temat szybkosci kart sieciowych.
>Jaka moze wyciagnac wedlug was taka zwykla stara karta (wyjscie koncentryk i
>ethernet) zgodna z ne2000?
>Ile wyciagaja karty FAst Ethernet.
>Prosze o dane w Megabajtach/sekunde.

kazda karta eth10 (niewazne czy PCI czy ISA czy EISA), wyciaga
teoretycznie max. 10mbit . w praktyce mi sie udalo 900kBajt w specyficznej
i dosyc drogiej konfiguracji, ale to bardzo blisko teorii, czyli 10/8
= 1250kBajt. a przy normalnej pracy i ustawieniu nieserwerowym,
karty powinny wyciagac 500 do 600kB.
karty eth100 wyciagaja teoretycznie 100mbit. a w praktyce
mi sie udalo wycisnac 1500kBajt . czyli grubo mniej ponizej teorii.
gdzie wyfrunelo teoretyczne 12500kBajt ?