Re: Kupilem skaner i sie przejechalem :(

Autor: Walerian Stefaniak (wstefan_at_mw.mil.pl)
Data: Sat 28 Mar 1998 - 02:12:41 MET

Czesc!

Tez od niedawna jestem posiadaczem podobnej klasy stanera, choc wczesniej
mialen inny (gorszy).
Jakosc skanowanych zdjec zalezy w duzej mierze od samych zdjec jak i
ustawien gammy skanera.
Ma Pan skaner 24-bitowy i raczej trudno uzyskac pełnš wiernosc
odtworzenia barw ( w porownaniu ze zdjeciem)
Tu rzeczywiscie jest to ograniczenie optyki. Mozna to jednak w pewnym
zakresie korygowac obrobka skanow (Corel, Photo Shop).
Ale warunki dla OCR spełnia każdy skaner tej klasy (200-300 dpi i tryb
LineArt) a braki w tekscie moga wynikac z faktu, ze ustawil Pan zbyt duza
jaskrawosc skanera i tekst jest 'poszarpany', a stad bledy OCR.
Poza tym mozna zmienic oprogramow. OCR na lepsze, chyba ze ma Pan
Recognite 3.2, (lepszego nie znam ...)

Ja mam MUSTEK ScanExpress 600 SEP (do LPT) nie rewelacja, ale za cene 470
zl na wiecej nie liczylem

Pozdrawiam wszystkich
                                                    WALERIAN