Re: TEAC x24 lub x32

Autor: Gotfryd Smolik (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 27 Mar 1998 - 16:34:03 MET

On Fri, 27 Mar 1998, Toomy'eM wrote:

+Czesc,
+
+Wiem, ze bylo to juz klepane ale zadko moge czytac news'y. Moze mi
+ktos raz na zawsze powiedziec jak jest z napedami TEAC'a x24 i x32.
+Czy czytaja one dyski DAO (disc at once). Co to wlasciwie jest za
+format ? Czy jest on czesto spotykany ?

DAO i TAO to nie jest format, tylko *sposób* zapisuwania
dysku CD:
- cały dysk za jednym zamachem (Disk At Once)
- każda ścieżka osobno (Track...)

 Scieżki mogą być w różnych formatach.
 Różnica między CD-ROMem (głównie CD-R) nagranym
w DAO a TAO jest taka, że TAO wymusza dłuższe
(zresztą z grubsza zestandaryzowane) przerwy
pomiędzy ścieżkami. Ponieważ laser jest gaszony
na końcu ścieżki start następnej wymaga zapisania
sporego kawałka na synchronizację.
 Nie wiem czy przerwa międzyścieżkowa (jej rozmiar)
może sprawiać *czytnikowi* różnicę: IMHO nie.

 Natomiast dane na ścieżkach są dzielone na sektory
i *tu* są bajery: na kilku poziomach organizacji
(tj. samego sektora również !) masz różne sposoby
"poukładania" danych. Wiele czytników ma z niektórymi
kombinacjami problemy... (autorzy firmware'u nie
przeczytali specyfikacji).

+Dzieki,
+
+Toomy'eM

 Gotfryd
PS. Reklamacji na j. polski i używania "firmware'u" itp.
 nie przyjmuje -;>

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.
++ Algorytm ++