Re: Seagate ST33232A

Autor: zklos_at_ihlpq.ih.lucent.com
Data: Thu 26 Mar 1998 - 13:13:00 MET

Wg. moich danych jedynym sposobem zobaczenia owych 33MB/s jest uzycie starego
coretest'a. Tylko on mierzy szybkosc transmisji miedzy dyskiem (tj. jego
kontrolerem wewnetrznym) a kontrolerem dysku na plycie glownej.
Inne programy mierza przepustowosc calego toru danych i pokaza te 3MB/s.
Bitwa o UDMA jest troche bez sensu bo najwolniejszym elementem calego systemu
i tak jest sam talerz w dysku. Przyspieszamie transmisji miedzy dyskiem a pamiecia
daje wiec b. niewielki wzrost wydajnosci systemu.

P.S. Nie mam dysku UDMA a wiec nie sprawdzalem tego co mowie.
Mam za to PIO-4 (teoretycznie 16MB/s) i tylko coretest tyle pokazuje.
Reszta pokazuje od 2 do 4MB/s.

A jesli dysk rzezi (nie wiem dokladnie co masz na mysli) to moze jest uszkodzony ?
Kazdy dysk troche rzezi jak pracuje. Kazdy Seagate tez sie dosc mocno grzeje.

Zbyszek Klos