Re: TAG RAM do Gigabyte 586HX

Autor: Michal Baszynski (michal_at_nospam.ikar.t17.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 26 Mar 1998 - 12:49:00 MET

Jacek Skaznik wrote:

> Czy moze ktos kiedys kupowal w/w kostke do swojej plyty? Jest ona wymagana
> do cache'owania RAMu powyzej 64MB (jakby ktos nie wiedzial). No i pytanko:
> gdzie mozna cos takiego kupic, jakie ta kosc ma oznaczenia i ile kosztuje

Dokladne oznaczenie powinno byc podane w instrukcji do plyty glownej,
czasami jednak podaja ze ma byc to "standard 5Volt SRAM chip that is
15ns or faster .... 16K*8 or 32K*8"( Asus T2P4 ). Ja mam wlozonego
Winbonda W24129AK-15 ( to jest 16K*8, 15ns), pasuja tez W24257AK-15
(16K*8, 15ns) oraz inne innych producentow np UMC, ale ich oznaczen nie
pamietam. Gdzie kupic? Najtaniej to wydlubac ze starej plyty 486 albo
poszukac na gieldzie komputerowej lub elektronicznej. We Wroclawiu
widzialem takie kosci UMC po 2zl/szt wlasnie na gieldzie elektronicznej,
na komputerowej byly drozsze.

                Michal