Re: Re: Polegl mi CD

Autor: Adam Hetmański (hetman_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 24 Mar 1998 - 19:20:07 MET

Pewnego dnia Sat, 21 Mar 1998 21:19:58 GMT,
daniel_at_kanonicza.usk.pk.edu.pl (Daniel Fenert) rzucił/(a) tekst:

>na końcu taśmy master, na środku slave, ale do cable select'a trzeba
>mieć specjalny kabel - coś jak od stacji dysków... inaczej byłoby zbyt
>prosto :)

Jeśli tak to zdradźcie mi cosik.
Miałem Mitsumi FX400b (4x) na IDE. Podłączyłem go na drugi kanał
EIDE właśnie jako "cable select", drugą rzeczą podpiętą na tym kablu
(zwykłym, takim jak do innych hdd na ide) była kieszeń, do której
wkładałem hdd, zazwyczaj z ustawieniem jako master i dzięki
takiemu zainstalowaniu miałem (w razie braku tego hdd) mojego
CD-ROM'a jako master, a gdy wsadziłem hdd - mój CD-ROM stawał się
slave. Było to dla mnie bardzo dobre rozwiązanie podłączenia cd-ka
z kieszenia hdd - nie musiałem niczego zmieniać z jumperami, tylko
włożyć hdd.
Czyli jak to jest? Ja nie miałem żadnego ekstra kabla.

Ciao!
Hetman