Re: Czy ktoś zna sie na sieci

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Tue 24 Mar 1998 - 02:56:34 MET

Przemyslaw Popielarski wrote:

 PP> Jemu chodzilo zdaje sie o _faktyczna_ szybkosc transmisji.
 PP> A ta jest IMO zalezna od m.in. dlugosci, bo jak mu wyjdzie 10% packets
 PP> lost, to mu troche transmisja zejdzie. Mam podona siec w domu - 80 metrow
 PP> zakopane pod ziemia w niezwykle nowoczosnej technologii Arcnet :) I
 PP> teoretycznie Arcnety ciagna zdaje sie 2.5 Mb/s, a ja sie ciesze jak mi
 PP> pojdzie 100 kB/s! A jeszcze bardziej sie ciesze, jak mi przyjda dane
 PP> najwyzej w 0.2-0.3% 'trafione' :) /mam cholerne przeklamania/.

Zakop równolegle z RG62 taki ładny żółto-zielony >=10mm^2, bolec zerujący
podłącz tylko w jednym gniazdku sieciowym (zasilania, sure) i połącz obudowy
komputerów tym żółto-zielonym kablem/drutem. Sprawdź, czy przypadkiem nie masz
'obudów' terminatorów (o ile to karty BUS) podłączonych do masy, oraz sprawdź,
czy jumpery na karcie (ewentualnie typ karty) odpowiada konfiguracji sieci (STAR
czy BUS).
Wydajność ArcNeta znacznie się poprawi. W firmie mam kilkanaście komputerów
spiętych ArcNetem i po sprowadzeniu wszystkich obudów do tego samego potencjału
(w tym wypadku użyłem instalacji c.o.) skończyły się problemy z wylatywaniem
komputerów z sieci co chwilę i słabą wydajnością. Jeśli sieć nie jest obciążona,
to transfery przekraczają 220 KB/s.
Komputery są zasilane ze starej, aluminiowej, dwuprzewodowej sieci...

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl