Re: Jak bezsilowo wsadzic DIMM'a ?????

Autor: Rafa/l J. Czeka/la (rajczek_at_polbox.com)
Data: Mon 16 Mar 1998 - 18:23:38 MET

MTK napisał(a) w wiadomości: <6ej4b6$fp3$1_at_info.nask.pl>...
>Jak bezsilowo wsadzic DIMM'a, tak aby nie polamac plyty?
>W tej chwili aby go jakos bezpiecznie zainstalowac
>musialbym wyjac plyte glowna i polozyc na jakims twardym,
>plaskim podlozu. Nie wiem czemu zrezygnowali z b.wygodnej
>metody osadzania SIMM'ow.

Najlepiej idealnie prostopadle do płyty - ostatnio montowałem 2x32 MB DIMM i
też spuchły nieco mi palce, płyty na szczęście nie połamałem, choć
faktycznie lekko się wyginała.

>To jedno, a po drugie czy wymiana 32 Mb EDO na
>32 Mb DIMM (do plyty atrenda z 200 MMX) da zauwazalna
>poprawe jakosci pracy?

Szczerze mówiąc nie spodziewałbym się żadnej zauważalnej różnicy... Jak
wspomniałem powyżej, ostatnio przesiadłem się z 16MB FPM RAM na 64MB DRAM i
też nie zauważyłem kolosalnej różnicy - jedyny plus to zanik (prawie
całkowity) swapa pod Wingrozą... Zatem przesiadając się z 32 na 32 MB
różnica powinna być mniejsza od 0.1% - co innego, gdyby udało Ci się zmienić
taktowanie płyty na wyższą częstotliwość - wtedy DIMM pokazałby na co go
stać.

rajczek_at_ThePentagon.com
Commander Rafal J. Czekala
US Departament of Defense