Re: mmx

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Mon 16 Mar 1998 - 14:26:51 MET

gronek wrote:

> cześć!
> mam pytanko
> posiadam płytę na chipsecie sis 551x + proc amd k5 90 mhz
> nie ma ona flash biosu i jest no name
> max częstotliwości to 166 mhz (2,5 x 66)
> napięcia 3,3; 3,45; 3,52;
> obsługuje tylko proce p54c (nie ma dwu napięciowości)
> czy mogę bezpiecznie włożyć intela 166 mmx
> lub amd k6 166 ?

Pentium MMX wg. specyfikacji pwinien wytrzymac 3.3V. Jednak nie bedzie
dzialac jesli nie wykryje "dual voltage". Odmowi bootowania - bedzie
czarny ekran. Slad wiem? Nie pytaj. Jednak moj MMX przezyl ten
eksperyment ;-)

> czy bios będzie potrafił rozpoznać procesor ?

BIOS plyty, ktora nie ma podwojnego zasilania (2.8 i 3.3V) na pewno nie
rozpozna (nigdy nie slyszal o czyms takim). To procesor rozpoznaje, ze
wlozono go do nie tego co trzeba i odmawia startu (taka samoobrona).

> dodatkowe pytanko:
> czy moje ustawienia polskich znaków są poprawne ?

Tak.
Pozdrawiam

JP.

--